MANAGEMENTUL CREATIVITATII

Care sunt felurile în care șefii țin creativitatea în colivie?

La fiecare 6 luni, capacitatea de stocare a computerelor se dublează, tehnologia ajungând astfel la un ritm de dezvoltare fără precedent.

SCOPUL CURSULUI: Acest curs își propune sa stimuleze creativitatea şi potenţialului participanților pentru a dezvolta abilităţi de management „altfel” pentru a face faţă provocărilor actualului mediu de afaceri.

GRUPUL TINTA: Cursul se adreseaza top si middle managementului, antreprenorilor, persoanelor care doresc să dezvolte propia lor afacere, cei care vor să-și dezvolte latura creativă și gândirea inovativă.

Ce faci la curs?

înveţi

  • tehnici de generare a ideilor noi
  • tehnici de explorare a subconştientului şi supraconştientului
  • tehnici de dinamizare a imaginaţiei creatoare
  • metode de declanşare a procesului inspiraţiei
  • tehnici de gândire creativă

cunoşti

  • modalităţi eficiente pentru eliminarea blocajelor psihomentale ale creativităţii
  • modalităţi de folosire a simbolurilor în procesul creativ
  • modalităţi de declanşare a creativităţii în grup.

Abilitati și competente:

  • Adoptarea unor noi modele comportamentale şi exersarea acestora în faţa unor audienţe şi într-un mediu care oferă siguranţă și suport
  • Dezvoltarea creativităţii personale
  • Îmbunătăţirea abilităţii de a găsi soluţii creative la probleme
  • Dezvoltarea unor abilităţi noi specifice proceselor de comunicare interpersonală și organizațională
  • Îmbunătăţirea capacităţii de a lua decizii – de la emoţional la profesional
  • Conștientizarea propriilor posibilități, potenţialuri
  • Conștientizarea oportunităților pentru dezvoltare personală şi a echipei
  • Dezvoltarea competenţelor de a folosi propriile talente şi a folosi talentele celuilalt în leadership

CONTINUT:

  • Stimularea creativității și a inovației în noi înșine și în ceilalți
  • Tehnici de creativitate la nivel personal şi managerial : brainstorming, recadrare, metafora, cei “5 Why”

Improvizație pe text (bazat pe o poveste)

  • De la idee la rezultat –abordarea creativă a problemelor
  • Evaluarea personală a punctelor tari şi slabe, definirea strategiilor de dezvoltare
  • Ce facem ca manageri să ne folosim propriile talente sau să folosim talentele celuilalt?
  • Stiluri de leadership
  • Abilităţi de prezentare şi ascultare activă
  • Concurs: „Conduce cu o poveste” – participanţii vor pregăti poveşti („business stories”) despre succesul utilizării potenţialului lor sau al angajaţilor la succesul afacerii
  • Abordarea creativă a crizei, identificarea soluţiilor alternative
  • Cum să-i motivezi pe ceilalți învăţând să spui o poveste de calitate.

METODE:

Prezentare, studii de caz, film, lucru în echipe mici, muncă independentă, discuţii conduse, exerciţii, jocuri simple cu concluzii uşor de reţinut, exerciţii de creativitate şi „story telling”.

Obiective de invatare:

  • Creativitatea și inteligența
  • Obstacole în calea creativității
  • Stimularea creativității și a inovației în noi înșine și în ceilalți
  • Atribute ale gândirii creative
  • Tehnici de creativitate: brainstorming, recadrare, metafora, alterarea atributelor, cei “5 Why”
  • De la idee la rezultat: implementarea inovației.

Subiecte abordate

Ce este creativitatea? Oricine poate fi creativ?

– Cum generăm creativitatea? Care este costul creativității?

– Care este diferența dintre creativitate și inovație?

– Încurajarea creativității în echipă – tehnici și metode simple și eficiente

Tehnica Brainstorming – generarea multor idei radicale și creative într-un timp relativ scurt

– Tehnica Brainwriting – o tehnică simplă și foarte eficientă

– Starbusting – înțelegerea unor idei noi prin întrebări tip brainstorming

– Gândirea metaforică – folosirea comparațiilor pentru a exprima idei și a soluționa probleme

– Generarea unor noi idei – gândește diferit și creativ. Ce îți trebuie ca să fii creativ?

– Inovarea în organizație

– Procesul învățării și capcanele lui

– Cum găsim soluții inovatoare la probleme complexe

– Teoria sistemelor și înțelegerea sistemelor

AVANTAJELE PARTICIPĂRII:

-Dezvoltarea capacităților creative latente

-Dezvoltarea capacității de rezolvare eficientă a problemelor

-Dobândirea calităților specifice persoanei creative

-O mai mare flexibilitate mentală, originalitate și inventivitate

-Abilitatea de a folosi eficient creativitatea, atât în viața profesională, cât și în cea personală

-Capacitatea de a stabili obiective clare și modalități concrete de atingere a lor.

In urma absolvirii acestui curs, participantii vor obtine competente/abilitati specifice cu privire la:

1. Managementul schimbarii: Nevoia de schimbare, Factorii care genereaza schimbarea, Adaptarea la schimbare, Strategii de generare si implementare a schimbarii, Evaluarea schimbarii

2. Creativitate si inovatie: Nevoia de creativitate si inovatie, Etapele procesului creativ, Metode de stimulare a creativitatii, Cultura inovatiei, Modalitati de stimulare a inovatiei, Blocajele creativitatii si inovatiei

3. Managementul proiectelor: Scopul si obiectivele proiectului, Planificarea proiectului, Implementarea si monitorizarea proiectului, Solutionarea problemelor, Managementul resurselor proiectului, Managementul comunicarii în cadrul proiectului, Evaluarea calitatii proiectului

4. Managementul riscului: Identificarea riscurilor, Masuri de control a riscurilor, Evaluarea masurilor propuse, Monitorizarea pentru minimizarea riscurilor

5. Managementul performantei: Identificarea domeniilor de performanta, Identificarea si valorificarea oportunitatilor pietei, Strategii de optimizare a performantei, Valorificarea propriului potential, Motivatia de a reusi, Evaluarea performantei.

Contactati-ne la adresa de e-mail office@expertinbusiness.ro sau la nr de telefon 0737.364.367 pentru o oferta personalizata de nerefuzat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Translate »