Contabilitatea fondurilor europene 2014-2020

Proiectele cu Finantare din Fonduri Europene

Contabilitatea proiectelor pentru atragerea acestor sume este extrem de importanta pentru a incadra cheltuielile ca fiind eligibile, astfel incat sa nu se ramburseze o parte din bani.
Contabilitatea analitica a proiectelor finantate cu fonduri europene este o cerinta obligatorie şi necesara pentru a asigura conformitatea cu registrele contabile exacte si periodice, care garanteaza transparenta implementarii proiectului.
Normele legislative actuale aplicabile proiectelor finantate din Fonduri Europene impun anumite particularitati privind evidenta contabila a acestora.Fata de actele normative cu aplicabilitate generala (Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, ORDIN nr.3.055 din 29 octombrie 2009 al Ministrului Finanţelor Publice pentru aprobarea Reglementărilor Contabile conforme cu directivele europene) si a celor ce urmaresc anumite forme de organizare (institutii publice, asociatii, fundatii, organizatii sindicale, etc.) pentru implementarea proiectelor finantate din Fonduri Europene, se solicita:
  1. Respectarea eligibilitatii cheltuielilor, cu incadrarea in bugetul initial anexat proiectului
    – cheltuiala sa fi fost efectiv platita furnizorilor respectivi,
    – cheltuiala sa fie necesara proiectului,
    – cheltuiala sa se regaseasca în bugetul acestuia si în lista cheltuielilor aprobate,
    – cheltuiala sa nu fie decontata si in alte proiecte si sa fie corelata cu activitatile proiectului
  2. Intocmirea rapoartelor financiare pe durata implementarii proiectului
  3. Inregistrarea in contabilitate a celor mai uzuale operatiuni conform proiectului (facturilor de la furnizori, salariilor echipei de implementare, deplasarilor/diurnei, chirii, utilitati, FEDER, extraselor de cont, veniturilor obtinute in cadrul implementarii proiectului, etc)
  4. Corelarea contractelor cu facturile aprobate la plata
  5.  Intocmirea cererilor de prefinantare
  6. Intocmirea cererilor de rambursare a cheltuielilor eligibile si de restituire a TVA-ului (documentele justificative care stau la baza cererii de rambursare)
  7. Regimul TVA. Impozitul pe profit
  8. Introducerea in action web a cheltuielilor eligibile aferente cererilor de rambursare
  9. Cash-flow-ul proiectului
  10. Realizarea balantei proiectului, corelarea cu cererea de finantare
  11. Decontarea intre partenerii implicati in acelasi proiect
  12. Nereguli si restituirea finantarii;
  13. Achizitii Publice. Colaborarea cu Expertul in Achizitii Publice in cadrul implementarii proiectului
  14. Realizarea manualului general de politici si proceduri contabile
  15. Cele mai frecvente greseli

7 Reguli ce trebuie respectate de catre contabil in implementarea unui proiect finantat cu fonduri europene:

1. Asigurati-va ca ati inteles perfect legislatia in vigoare in ceea ce priveste derularea proiectul european de care va ocupati, tinand cont de Ghidul Solicitantului corespunzator proiectului respectiv si de alte norme, metodologii aferente!

2. Inregistrati, prezentati si pastrati documentele aferente proiectului, separat de celelalte documente!

3. Prezentati spre verificare toate documentele care au legatura cu proiectul!

4. Tineti evidenta proiectului pe conturi analitice distincte pentru fiecare tip de contract si resurse de finantare!

5. Tineti evidenta stricta a prefinantarii primite, utilizarii si restituirii acesteia!

6. Evidentiati cheltuielile eligibile si neeligibile separat!

7. Utilizati conturi analitice distincte in balanta pentru activitatile proiectului si creati conturi analitice pentru fiecare obiectiv de investitie finantat si pentru fiecare sursa de finantare!

In cadrul cursului vor fi expuse monografii contabile, studii de caz, exemple practice specifice diferitelor tipuri de proiecte finantate cu fonduri europene nerambursabile.

Cui se adreseaza seminarul?

Seminarul se adreseaza atat contabililor care doresc sa fie initiati in aspectele specifice contabilitatii proiectelor europene dar si celor care deja isi desfasoara activitatea in domeniu si doresc sa isi aprofundeze cunostintele, indiferent daca sunt din partea unei institutii publice, SRL, ONG, PFA, etc.

Perioada: 16 MAI 2015 Sambata: 09:00 – 19:00 – Curs adresat INSTITUTIILOR PUBLICE

                 23 MAI 2015 Sambata: 09:00 – 19:00 – Curs adresat BENEFICIARILOR PRIVATI

Taxa curs: 500 lei ce cuprinde:

 Materialele necesare cursului (mape, coli pentru scris, pix, suportul de curs, etc) 

Mape EBC

– Gustari, racoritoare, masa de pranz, coffee-break-uri

Meniu cursanti EBC

Meniu cursanti 2!

BONUS! Consultanta privind contabilitatea fondurilor europene si dupa finalizarea cursului, in limita timpului disponibil al expertilor societatii Expert Business Center SRL

Locatie: ISPH Business Center – Strada Vasile Lascar, Nr 5-7, Etaj 4, Birou 416, Sector 2, Bucuresti (Reper: Piata Rosetti – Universitatii)

Finalitate curs: Diploma de participare oferita de Expert Business Center

Pt inscrieri, va rugam sa sunati la nr 0737.364.367 sau sa trimiteti e-mail la adresa office@expertinbusiness.ro. Locul la curs se rezerva in momentul in care se achita contravaloarea facturii.

ATENTIE: Nr locurilor este limitat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Translate »